sâmbătă, 5 noiembrie 2016

Faust - teatru într-o hală industrială

Faust - teatru într-o hală industrială - Fabrica de Cultură Sibiu. Nu ştiam la ce să mă aştept. Auzisem că e o punere în scenă a lui Faust după J. W. Goethe în viziunea regizorului Silviu Purcărete care trebuie văzută. Nu am aprofundat prea mult argumente sau convingeri. Mi-am luat bilet cu câteva săptămâni înainte de reprezentaţie şi apoi între două documentare, am fugit să văd Faust. Am avut cea mai extraordinară experienţă teatrală de până acum, unică, participativă. Am văzut şi simţit intensitatea jocului actorilor din stal şi din mijlocul lor. Ofelia Popii a făcut un rol de milioane. Micuţă şi firavă, cum pare, a umplut acea scenă imensă. Era omniprezentă, dispărea dintr-un loc şi fără să îmi dau seama cum, apărea în alt colţ al scenei. A fost o magie. Tandemul Ofelia Popii - Ilie Gheorghe, actorul care îl joacă pe Faust, căruia i se alătură ceilalţi zeci de actori, muzica live, decorul, luminile, costumele, jocul scenic, totul a concurat la crearea unui spectacol omogen care se joacă de 10 ani cu casa închisă şi care este cerut în străinătate la marile festivaluri de teatru.

Vă recomand tuturor să mergeţi să-l vedeţi. Eu cu siguranţă o să merg să-l mai văd odată.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu